مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 18:352024-01-02اقتصادي

اویل پرایس: مرگ سازمان اوپک اغراق آمیز است


اگرچه برخی از کاهش تاثیر اوپک و حتی مرگ این سازمان می گویند، اما پایگاه تخصصی «اویل پرایس» طی گزارشی نوشت، اوپک همیشه بازار را غافلگیر می کند و همچنان 27 درصد تولید نفت جهان را در اختیار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام، اوپک در آخرین نشست خود در اوایل ماه دسامبر توافق کردند، تا تولید خود را به میزان 2.

2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

کشورهای عضو اوپک در 26 نوامبر نشست داشتند، اما به علت اختلاف با کشورهای آفریقایی بر سر میزان تولید در نهایت نشست در 30 نوامبر برگزار شد.

این رقم، جدیدترین سری از دوره های کاهش تولید است که بخش عمده ای از آن بر دوش عربستان است و با هدف تقویت قیمت ها انجام می شود.

این شیوه، روش تقریبا استاندارد اوپک است، اما به نظر می رسد این بار این روش جواب نداده و گزارش های مربوط به کم شدن تقاضا برای نفت اوپکی ها دوباره در کانون توجه قرار گرفته با این حال ممکن است، درست مثل دفعات قبل، هنوز برای نتیجه گیری زود باشد.

* ادعای آژانس بین المللی انرژی کاهش تقاضا برای نفت اوپک رویترز گزارش داده که اوپک در نیمه نخست سال 2024 با کاهش تقاضا مواجه خواهد شد.

این گزارش به پیش بینی های تقاضای نفت از سوی آژانس بین المللی انرژی، اداره اطلاعات انرژی آمریکا و خودِ اوپک اشاره دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اویل پرایس: مرگ سازمان اوپک اغراق آمیز است

اویل پرایس: مرگ سازمان اوپک اغراق آمیز است