مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1402 ساعت 03:002024-01-17اجتماعي

دانشمند ایرانی یک سیگنال رادیویی مرموز را در خوشه ستاره ای باستانی کشف کرد


ستاره شناسان استرالیایی با همکاری دکتر «آرش بهرامیان» دانشمند ایرانی، بیش از 450 ساعت زمان را به رصد یک خوشه ستاره ای باستانی اختصاص دادند و یک سیگنال رادیویی مرموز را کشف کردند.

- ستاره شناسان استرالیایی با همکاری دکتر آرش بهرامیان دانشمند ایرانی، بیش از 450 ساعت زمان را به رصد یک خوشه ستاره ای باستانی اختصاص دادند و یک سیگنال رادیویی مرموز را کشف کردند.

ستاره شناسان حساس ترین عکس رادیویی را از یک خوشه ستاره ای باستانی ارائه داده اند و یک سیگنال رادیویی را در مرکز آن کشف کرده اند.

به نقل از اسکای نیوز، این عکس مربوط به دومین خوشه کروی درخشان در آسمان شب است که با نام 47 توکانا (47Tucanae) شناخته می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر آرش بهرامیان ستاره شناس مرکز بین المللی تحقیقات نجوم رادیویی (ICRAR) در استرالیا توضیح داد: خوشه های ستاره ای، یادگاری های باستانی از کیهان اولیه و گوی های بسیار قدیمی و غول پیکر از ستاره هایی هستند که در اطراف کهکشان راه شیری می بینیم.

آنها فوق العاده متراکم هستند و ده ها هزار تا میلیون ها ستاره را شامل می شوند که در یک کُره در کنار هم قرار گرفته اند.

عکس ما، 47 توکانا را نشان می دهد که یکی از پرجرم ترین خوشه های کروی در کهکشان است و بیش از یک میلیون ستاره و یک هسته بسیار درخشان و بسیار متراکم دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشمند ایرانی یک سیگنال رادیویی مرموز را در خوشه ستاره ای باستانی کشف کرد

دانشمند ایرانی یک سیگنال رادیویی مرموز را در خوشه ستاره ای باستانی کشف کرد