مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 16:302023-12-25بين الملل

طوفان دریای سرخ و تلاطم اقتصاد غرب


تحلیلگران غربی معتقدند تا زمانی که به خواسته یمنی ها برای پایان تجاوز و محاصره علیه غزه پاسخ داده نشود در نتیجه تحولات در دریای سرخ اقتصاد غرب در معرض تلاطم خواهد بود و مداخله ائتلاف آمریکایی نتیجه ای نخواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، تجارت جهانی سال جاری را با بزرگ ترین چالش خود در سال های اخیر به پایان می رساند، زیرا موشک ها و پهپادهای یمن صدها کشتی باری بزرگ را مجبور کردند مسیر خود را از دریای سرخ به دماغه امید نیک تغییر دهند که به معنای طولانی تر و گران ترشدن سفر برای کشتی های تجاری از نظر مصرف سوخت و زمان سفر در میان افزایش هزینه های بیمه بار است ؛ این را خبرگزاری بلومبرگ در گزارش دیروز یکشنبه خود آورده است.

بر اساس این گزارش، تحلیلگران بر این باورند که  تداوم مساله کشتیرانی از طریق دریای سرخ به طور خودکار منجر به افزایش قیمت کالاها در سال آینده خواهد شد و فشار بیشتری بر بانک های مرکزی جهان  وارد می کند که با کاهش نرخ بهره برای حمایت از شرکت ها و مصرف کنندگان و کمک به اقتصاد جهانی در حال مبارزه هستند.

  روزنامه گاردین هم دو روز پیش نوشت، در سایه تنش ها در دریای سرخ به دلیل عملیات های ارتش یمن علیه کشتی های وابسته به رژیم صهیونیستی، بیش از 100 کشتی حامل کانتینر مسیر خود را از کانال سوئز تغییر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طوفان دریای سرخ و تلاطم اقتصاد غرب

طوفان دریای سرخ و تلاطم اقتصاد غرب