مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 13:262024-01-08اقتصادي

تعرفه ای که بهار کشاورزان را خزان می کند+ آمار


خبرگزاری فارس - شهرستان دیر، مهدی عبدی: شهرستان دیر سالانه با تولید 300 هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل بیش از نیمی از تولید این محصول را در استان بوشهر به خود اختصاص داده و به عنوان قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل کشور نیز شناخته می شود.

این روزها محصول گوجه فرنگی نوبرانه شهرستان دیر به ثمر نشسته و کشاورزان در حال چیدن محصول خود هستند تا حاصل چندین ماه تلاش شبانه روزی خود  را برداشت کنند.

نگرانی کشاورزان از تعرفه صادرات گوجه فرنگی امسال نیز همچون سال گذشته تعرفه گذاری بالای دولت بر صادرات این محصول آن هم درست در فصل برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل، قیمت آن را با افت شدیدی مواجه کرده و باعث نگرانی گوجه کاران شده است .

برداشت گوجه فرنگی از مزارع آبدان این تعرفه در حالی اعلام شده که تجربه تعرفه گذاری سال گذشته، پیش روی سیاستگذاران پایتخت نشین است و انتظار می رفت بار دیگر با تکرار این موضوع امیدهای کشاورزان جنوب بویژه گوجه کاران نجیب دیری را به یاس مبدل نکنند.

گوجه فرنگی شهرستان دیر به دلیل کیفیت بالایی که دارد نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج از مرزها نیز مشتریانی از کشورهای عراق، قطر، امارات، عمان، پاکستان و حتی روسیه دارد و ارزآوری خوبی نیز برای کشور در پی خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعرفه ای که بهار کشاورزان را خزان می کند+ آمار

تعرفه ای که بهار کشاورزان را خزان می کند+ آمار