مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 14:152024-01-08بين الملل

تخریب بیش از 200 مکان باستانی در غزه توسط ارتش صهیونیستی


به گفته مقامات فلسطینی، ارتش رژیم صهیونیستی در جریان حمله مرگبار خود از 7 اکتبر، بیش از 200 مکان باستانی و قدیمی از 325 مکان ثبت شده در نوار غزه را تخریب کرده است.

- به گفته مقامات فلسطینی، ارتش رژیم صهیونیستی در جریان حمله مرگبار خود از 7 اکتبر، بیش از 200 مکان باستانی و قدیمی از 325 مکان ثبت شده در نوار غزه را تخریب کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دفتر اطلاع رسانی دولتی غزه در بیانیه ای اعلام کرد، این مکان ها شامل کلیساهای باستانی، مساجد، مدارس و موزه ها و سایر بناهای تاریخی و باستانی می شود.

تصاویر از غزه نشان می دهند مسجد بزرگ العمری، کلیسای بیزانسی جبالیا، حرم الخدیر در شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه، گورستان بیزانسی بلاخیا، بازار الزاویه و بازار طلا با قدمت چندصدساله در پی بمباران رژیم صهیونیستی تخریب شده اند.

این بیانیه ادامه می دهد: مکان های باستانی و باستان شناسی تخریب شده توسط ارتش صهیونیستی به دوران فنیقی و رومی بازمی گردد، برخی از آنها بین 800 سال قبل از میلاد تا 1400 سال قدمت دارند، درحالی که برخی دیگر 400 سال پیش ساخته شده اند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی غزه خاطرنشان کرد که سایر مکان ها از جمله کلیسای ارتدوکس یونانی سنت پورفیریوس، خانه 400ساله السقا و مسجد سید الهاشم که یکی از قدیمی ترین مساجد غزه است، آسیب جدی دیده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخریب بیش از 200 مکان باستانی در غزه توسط ارتش صهیونیستی

تخریب بیش از 200 مکان باستانی در غزه توسط ارتش صهیونیستی