مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 11:352024-01-20فرهنگي

خرقه سعدی افشار در جشنواره تئاتر فجر


محمد حاج محمدی که با نمایش «تقلیدنامه زال و رودابه» در جشنواره تئاتر فجر حضور دارد، گفت که قصد دارد با خرقه استاد سعدی افشار در این جشنواره فجر حاضر شود.

- محمد حاج محمدی که با نمایش تقلیدنامه زال و رودابه در جشنواره تئاتر فجر حضور دارد، گفت که قصد دارد با خرقه استاد سعدی افشار در این جشنواره فجر حاضر شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد حاج محمدی که شاگرد داوود فتحعلی بیگی بوده و در زمینه نمایش های ایرانی همچون تخت حوضی، نقالی و پرده خوانی فعالیت می کند، با نمایش تقلیدنامه زال و رودابه در بخش دانشجویی جشنواره چهل و دوم تئاتر فجر حضور دارد.

او اضافه شدن بخش دانشجویی را به این دوره از جشنواره تئاتر فجر اتفاقی مبارک خواند و ابراز امیدواری کرد که جشنواره تئاتر فجر در گسترش تئاتر ملی کشور موثر عمل کند.

حاج محمدی درباره نگاه خود به شیوه های نمایش ایرانی گفت: ما بر اساس سه رکن اصلی پژوهش ، آموزش و آفرینش که کانون نمایش های آیینی و سنتی تعیین کرده است، در قالب یک گروه جوان تلاش می کنیم تا برای نمایش ایرانی اتفاقی مثبت را رقم بزنیم.

او با بیان اینکه شاهنامه حکیم فردوسی میراث ناملموس فرهنگی کشور ماست، افزود: شاهنامه به عنوان منبعی برای نقالی، دغدغه همیشگی من بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خرقه سعدی افشار در جشنواره تئاتر فجر

خرقه سعدی افشار در جشنواره تئاتر فجر