مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 دی 1402 ساعت 22:012024-01-11سياسي

مهدی رسولی: شرط مهم جهادی بودن «نقطه زنی و حل مسئله» است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، مهدی رسولی امروز در آیین افتتاحیه دوره معرفت و مهارت افزایی هیئات و تشکل های دینی استان زنجان با بیان اینکه وقتی از جهاد تبیین سخن به میان می آید با دو واژه جهاد و تبیین مواجه می شویم، اظهار کرد: این دو واژه بصورت جدی قابل تامل است و  وقتی حرف از جهاد است به هر جهد و تلاشی جهاد گفته نمی شود.

مداح اهل بیت(ع) با بیان اینکه جهاد سه شرط اساسی دارد، افزود: نخستین شرط جهادی بودن هر تلاشی شبانه روزی بودن جهاد آن است و شرط دوم نقطه زنی و حل مسئله مشخص توسط آن جهاد است و شرط سوم و مهم جهاد نیز مبارزه و تخاصم با دشمن است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد جهاد بیان کرد: جهد به معنای تلاش و کوشش جدی است.

منتها جهادی که در اسلام مطرح است، تلاش و کوشش جدی در برابر دشمن است.

رسولی با بیان اینکه بعضی از عرصه ها و ابعادی که نیاز به تبیین دارد، نیاز به تلاش جدی و مایه گذاشتن دارد، افزود: در صورت تلاش جدی و شبانه روزی است که تبیین به جهاد تبدیل می شود؛ جهادی که وظیفه همه به خصوص علما، اساتید، نخبگان و رسانه هاست.

مداح اهل بیت(ع) با اشاره به مسئله تبیین ادامه داد: آنچه در افکار عمومی در خصوص تبیین است شناخت جبهه حق و باطل است، ولی شناخت در بستر زمان شرط اصلی دارد و این تبیین در راستای روشنگری است، بدون جهت گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهدی رسولی: شرط مهم جهادی بودن «نقطه زنی و حل مسئله» است

مهدی رسولی: شرط مهم جهادی بودن «نقطه زنی و حل مسئله» است