مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 09:452023-12-24سياسي

اتحادیه دفتر تحکیم وحدت: ایران جزایر سه گانه را جزء لایتجزی خاک خود می داند


دفتر تحکیم وحدت با صدور بیانیه ای در واکنش به نشست مراکش تاکید کرد: ایران جزایر سه گانه را جزء لایتجزی خاک خود می داند و با هیچ کشوری بر سر تمامیت ارضی خود تعارف ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، دفتر تحکیم وحدت با صدور بیانیه ای راجع به اجلاس اخیر کشورهای عربی و روسیه، تاکید کرد: از همین رو جمهوری اسلامی ایران این جزایر را جزء لایتجزی خاک خود میداند و با هیچ کشوری بر سر تمامیت ارضی خود تعارف ندارد.

در نهایت باید خاطر نشان کرد که در موضوع مطروحه و موضوعاتی از این قبیل ما به نوعی با جنگ روایت ها هم رو به رو هستیم.

متن کامل بیانیه به شرح ذیل است:  در سال های اخیر امارات متحده عربی بارها نسبت به جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی ادعای واهی مالکیت را مطرح کرده است و همواره سعی کرده با همراه کردن سران برخی کشور های عرب و جهان از جمله آمریکا و روسیه با مواضع شاذ خود، تا حد امکان به این گنده گویی ها وجهه ببخشد.

اما هدف امارات از طرح چنین ادعایی در گذشته و حال اینست که مالکیت جزایر سه گانه را به عنوان مسئله روز حفظ کند، از همین رو پی در پی در اتحادیه های بین المللی نظریه اتحادیه عرب، شورای همکاری خلیج فارس و امثالهم این موضوع را مطرح و در حاشیه این اجلاسیه ها بیانیه ای را هم صادر می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتحادیه دفتر تحکیم وحدت: ایران جزایر سه گانه را جزء لایتجزی خاک خود می داند

اتحادیه دفتر تحکیم وحدت: ایران جزایر سه گانه را جزء لایتجزی خاک خود می داند