مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 15:052024-01-17اقتصادي

لغو یکطرفه قرارداد ایرباس با ایران/ هر هفته برای تامین هواپیما مذاکره می کنیم


همان زمان که آمریکا از برجام خارج شد، ایرباس قراردادی که با ایران داشت را یک طرف لغو کرد و اخیرا خبر آن منتشر شده است.

- وزیر راه و شهرسازی گفت: همان زمان که آمریکا از برجام خارج شد، ایرباس قراردادی که با ایران داشت را یک طرف لغو کرد و اخیرا خبر آن منتشر شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بعد از توافق برجام در سال 2015 میلادی و برداشته شدن تحریم های اقتصادی، شرکت هواپیمایی ایران ایر قرارداد خرید هواپیما با برخی از شرکت های سازنده منعقد کرد که یکی از این قراردادها، مربوط به واردات 100 هواپیمای ایرباس بود اما در نهایت تنها سه فروند ایرباس وارد کشور شد و به تازگی هم از سوی ایرباس خبر رسمی لغو قرارداد برای واردات باقی هواپیماها منتشر شده است.

با وجود این، روز گذشته حسام قربانعلی - مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران - درباره لغو قرارداد ایرباس با ایران ایر گفت: زمانی که آمریکا به صورت یک جانبه در سال 1397 از برجام خارج شد و برجام به حالت تعلیق درآمد، این قرارداد هم معلق شد و چند سالی معلق بود تا اینکه حالا به صورت رسمی نامه زدند که قرارداد کنسل شده است.

بیشتر بخوانید در این راستا امروز نیز مهرداد بذرپاش - وزیر راه و شهرسازی - اظهار کرد: همان زمان که آمریکا از برجام خارج شد، ایرباس قراردادی که با ایران داشت را یک طرفه لغو کرد و اخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لغو یکطرفه قرارداد ایرباس با ایران/ هر هفته برای تامین هواپیما مذاکره می کنیم

لغو یکطرفه قرارداد ایرباس با ایران/ هر هفته برای تامین هواپیما مذاکره می کنیم