مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 20:552023-12-25بين الملل

نیویورک تایمز: جنگ غزه اقتصاد اسراییل را نزولی کرد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «از زمان آغاز جنگ اسراییل در غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون، بیش از 191 هزار نفر در اسراییل برای دریافت مزایای بیکاری درخواست داده اند»، - روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت که جنگ غزه با بیکار کردن نیروی کار در سرزمین های اشغالی یا فراخواندن آن ها به ارتش، موجب نزول اقتصاد اسراییل شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، از زمان آغاز جنگ اسراییل در غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون، بیش از 191 هزار نفر در اسراییل برای دریافت مزایای بیکاری درخواست داده اند ، این را روزنامه نیویورک تایمز امروز دوشنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازداد.

در گزارش این روزنامه آمریکایی آمده است، انتظار می رود رشد اقتصاد اسراییل به دلیل تأثیر جنگ بر اشتغال 2 درصد کاهش یابد، زیرا صد ها هزار کارگر پس از جنگ غزه بیکار یا به عنوان سرباز ذخیره فراخوانده شدند.

بر اساس گزارش مرکز مطالعات سیاست اجتماعی Taub، یک اتاق فکر غیرحزبی در اسراییل، حدود 20 درصد از نیروی کار اسراییل در ماه اکتبر از بازار کار خارج شده بودند، در مقایسه با اینکه قبل از شروع جنگ این میزان تنها سه درصد بود.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز افزایش قابل توجه نرخ بیکاری نشان دهنده این واقعیت است که حدود 900 هزار نیروی کار به جنگ فراخوانده شدند یا برای مراقبت از کودکان یا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیویورک تایمز: جنگ غزه اقتصاد اسراییل را نزولی کرد

نیویورک تایمز: جنگ غزه اقتصاد اسراییل را نزولی کرد