مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 17:452024-01-07اقتصادي

85 درصد گوشت مورد نیاز بازار از طریق تولید داخلی تامین می شود


اگر این شرایط ادامه پیدا کند به قیمت واقعی گوشت خواهیم رسید و از همه مهم تر می توانیم به عنوان یک کشور صادر کننده در بخش گوشت تبدیل شویم، زیرا ما تا سال 93 رتبه   هشتم در صادرات دام زنده را داشتیم و امروز هم داریم به این شرایط نزدیک می شویم.

- منصور پوریان رییس شورای تامین دام کشور در گفتگو با تابناک اقتصادی اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار گوشت، منابع ورود سبد پروتیین را گسترده کرده است و موجب شده تا امروز شاهد ثبات و در برخی کالا ها کاهش قیمت محصولات پروتیینی در بازار باشیم.

وی افزود: اجرایی شدن برنامه ی وزارتخانه برای تامین گوساله پروار سبب شد تا برای ماه های آینده و حتی سال آینده نیز گوشت مورد نیاز بازار از طریق تولید داخل تامین شود و این کار موثری در جهت ثبات بازار است.

پوریان ادامه داد: یکی از سیاست های جدید وزارت جهاد کشاورزی اجرای تولید قراردادی در بخش دام سبک با عشایر بود که با اجرایی شدن آن تولید داخلی افزایش چشمگیری پیدا کرد.

همچنین با بخش خصوصی نیز در این زمینه قرار داد هایی بسته شده که با این اقدامات تنظیم کننده محصولات پروتیینی، در ماه های آینده ثبات و آرامش در بازار محقق میشود.

رییس شورای تامین دام کشور در پایان گفت: در حال حاضر محصولات پروتیینی به خوبی در بازار تامین شده و هر روز گسترش می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

85 درصد گوشت مورد نیاز بازار از طریق تولید داخلی تامین می شود

85 درصد گوشت مورد نیاز بازار از طریق تولید داخلی تامین می شود