مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 09:402023-12-30پزشكي

شیوع  10 درصدی دیابت در ایران/ تاکید بر تامین 5 درصد انرژی از مواد قندی


رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به میزان شیوع 10 درصدی دیابت در ایران، گفت: به علت افزایش روزافزون بیماری دیابت، - رییس گروه بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد شیوع  10 درصدی دیابت در ایران/ تاکید بر تامین 5 درصد انرژی از مواد قندی ایسنا/خوزستان رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به میزان شیوع 10 درصدی دیابت در ایران، گفت: به علت افزایش روزافزون بیماری دیابت، اضافه وزن و چاقی، به تامین کمتر از 5 درصد انرژی روزانه از قندهای ساده تاکید شده است.

دکتر سیما اورنگ در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم کاهش مصرف قند و شکر اظهار کرد: شیوع دیابت در ایران حدود 10 درصد (از هر 11 نفر 1 نفر) گزارش شده است و پیش بینی می شود که 4 میلیون نفر نیز از ابتلای خود به دیابت بی خبر باشند.

وی افزود: طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، حدود نیمی از افرادی که هر ساله به علت قندخون بالا فوت می کنند، کمتر از 70 سال سن دارند.

طبق گزارش این سازمان، بزرگسالان مبتلا به دیابت، دو تا سه برابر بیشتر در معرض سکته قلبی و مغزی قرار دارند.

لزوم دریافت تنها 5 درصد انرژی روزانه از قندهای ساده رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت خوزستان گفت: بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع  10 درصدی دیابت در ایران/ تاکید بر تامین 5 درصد انرژی از مواد قندی

شیوع  10 درصدی دیابت در ایران/ تاکید بر تامین 5 درصد انرژی از مواد قندی