مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 19:152023-12-27اقتصادي

صف وام ازدواج صفر نشد!


تیرماه امسال رییس جمهور طبق ابلاغیه ای پنج‎گانه به بانک مرکزی دستور داد، صف متقاضیان وام ازدواج تا پایان شهریور به صفر برسد، اما براساس گزارش بانک مرکزی تا پایان آذرماه 1402، - بیش از 280 هزار نفر در نوبت دریافت وام ازدواج قرار دارند.

بررسی ما بر اساس داده های بانک مرکزی نشان می دهد، تعداد تسهیلات پرداختی ازدواج تا پایان آذر امسال نسبت به سال قبل 14 درصد کاهش یافته است! به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه خراسان نوشت: محمد حیدری بیرامی، پژوهشگر اجتماعی -بسیاری از کارشناسان حوزه اجتماعی، پرداخت به موقع و متناسب وام ازدواج را به عنوان یکی از موثرترین سیاست های نهادی برای حمایت از ازدواج، می دانند؛ این یک امر طبیعی و البته واقع بینانه است که در شرایط ابرتورمی کنونی، بسیاری از خانواده ها نسبت به تشکیل خانواده و سروسامان یافتن به ‎موقع فرزندانشان دغدغه جدی داشته باشند.

اما آیا وضعیت پرداخت تسهیلات ازدواج، یک روال منطقی و کارگشا دارد؟ بررسی داده ها و آمارهای بانکی نشان می دهد، با وجود دستور و تاکید رییس جمهور مبنی بر این که پایان شهریور(1402) پایان صف وام های ازدواج باشد، ظاهرا این اتفاق هنوز رخ نداده و همچنان دریافت این وام با صف و دست اندازهایی از این دست مواجه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صف وام ازدواج صفر نشد!

صف وام ازدواج صفر نشد!