مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 14:552024-01-17سياسي

دید و بازدید اسرای ایرانی و عراقی دوران جنگ


آزاده دفاع مقدس «ابراهیم فخاری» و سرباز عراقی که در دوران جنگ تحمیلی به اسارت ایرانی ها درآمده بود، در سفر اربعین باهم آشنا شدند و این روزها مانند دو برادر به دیدار هم می روند.

- خبرگزاری فارس ـ حماسه و مقاومت: شاید روزی که صدام حسین جنگ تحمیلی را علیه ایران آغاز کرد، فکرش را نمی کرد، خیلی زود یک روزی برسد که خودش معدوم شود و محبت و برادری بین مردم ایران و عراق نسبت به یکدیگر بیش از پیش نمود پیدا کند.

البته در دهه اخیر یکی از عواملی که سبب شده محبت و اخوت بین مردم ایران و عراق بیشتر ظهور پیدا کند، سفر اربعین بوده است.

در این سفرها ایرانی هایی که در سرزمین عراق حضور پیدا می کنند، با میزبانانی مواجه هستند که با جان و دل مهمان های امام حسین(ع) را پذیرا هستند.

در یکی از همین سفرهای اربعین، آزاده دفاع مقدس ابراهیم فخاری از طریق یک رابط با ابومنتظر آشنا می شود؛ ابومنتظر که در زمان جنگ تحمیلی به اسارت ایرانی ها درآمده بود، این روزها میزبان اسرای ایرانی دوران دفاع مقدس است.

از سمت راست اسیر ایرانی حسن دهقانی، اسیر عراقی ابومنتظر، اسرای ایرانی ابراهیم فخاری و حسین جان نثاری، راننده عراقی و همسایه ابو منتظر احمد علاوی، اسیر ایرانی محمد جواد ابراهیمی آزاده دفاع مقدس ابراهیم فخاری چگونگی آشنایی و ارتباط با این اسیر عراقی را اینگونه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دید و بازدید اسرای ایرانی و عراقی دوران جنگ

دید و بازدید اسرای ایرانی و عراقی دوران جنگ