مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 15:502024-01-15بين الملل

دیده بان حقوق بشر اروپا: محرومیت غزه از آب آشامیدنی، به منزله حکم اعدام است


مدیترانه، ممانعت رژیم صهیونیستی از دسترسی مردم غزه به آب آشامیدنی سالم را جنایت جنگی و به منزله حکم اعدام دسته جمعی دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نهاد حقوق بشری دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه امروز (25 دی) در گزارشی به موضوع محروم ماندن ساکنان غزه از آب آشامیدنی قابل شرب پرداخت و آن را یک جنایت جنگی از سوی رژیم صهیونیستی دانست.

در گزارش این نهاد غیر دولتی آمده است: اقدام رژیم اشغالگر اسراییل در محروم کردن نوار غزه از آب آشامیدنی قابل شرب یک حکم اعدام واقعی است که علاوه بر اینکه نوعی نسل کشی است، جنایت جنگی نیز محسوب می شود .

این نهاد حقوق بشری توضیح داد که تشنگی تمامی غزه به خصوص شمال غزه را در بر گرفته است و رژیم صهیونیستی از زمان آغاز تجاوز به این باریکه، مانع ورود آب شده و به شکل عامدانه و با برنامه چاههای آب و منابع تأمین آب را بمباران می کند، همزمان کمبود سوخت مانع فعال سازی ایستگاههای تصفیه آب شده است.

   دیده بان هشدار داد که کمبود آب آشامیدنی در نوار غزه به موضوع مرگ و زندگی تبدیل شده است، در شرایطی که مردم مجبور به استفاده از آب ناپاک چاه ها هستند که به گسترش بیماری های قابل انتقال و عفونی منجر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیده بان حقوق بشر اروپا: محرومیت غزه از آب آشامیدنی، به منزله حکم اعدام است

دیده بان حقوق بشر اروپا: محرومیت غزه از آب آشامیدنی، به منزله حکم اعدام است