مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1402 ساعت 09:162024-01-18فناوري

دنیای هزار رنگ مجازی؛ از فرصت ها و تهدیدات تا بایدها و نبایدها


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، دنیای مجازی با جاذبه های خیره کننده اش چنان ریشه در زندگی انسان ها دوانده که رهایی از چنبره پر پیچ و خم آن، کاری بس سخت و دشوار به نظر می آید.

امروزه اذهان کاربران شبکه های مجازی به ویژه جوانان و نوجوانان مسحور زرق و برق دنیای خیالی آن گشته به طوری که شاید ساعت ها وقت خود را در این وادی سپری کنند بدون آنکه متوجه گذر زمان باشند.

هرچند نمی توان منکر مزایا و امکانات فروان موجود در فناوری های نوین همچون شبکه های مجازی شد اما نکته قابل تامل همان تاکیدات مکرر کارشناسان سواد رسانه ای مبنی بر استفاده درست و هدفمند از این گوی سحرآمیز در جهت توانمندسازی افراد، پبشبرد امور کاری و زندگی است چیزی که کمتر از سوی کاربران شاهد هستیم.

در حال حاضر عموم مردم از جمله نوجوانان و جوانان که بیشترین کاربران فضای مجازی را تشکیل می دهند درگیر نوع دیگری از زندگی، فارغ از زندگی فیزیکی خود شدند که اندیشمندان از آن با عناوین مختلفی از جمله زندگی دوم یاد کرده اند و همین امر حاکی از آن است که ما با زیست دیگری جدای از زندگی طبیعی و فیزیکی خود مواجه هستیم.

تبعات مخرب زندگی در فضای مجازی می تواند زندگی واقعی را مختل سازد محمدصادق جهانبخش از کارشناسان سواد رسانه در گفت وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به آگاه نبودن بیشتر کارب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دنیای هزار رنگ مجازی؛ از فرصت ها و تهدیدات تا بایدها و نبایدها

دنیای هزار رنگ مجازی؛ از فرصت ها و تهدیدات تا بایدها و نبایدها