مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 دی 1402 ساعت 13:222024-01-11اقتصادي

جدال مجلس و دولت بر سر «دارو»


در حالی که وزیر بهداشت بارها گفته کمبود دارو نداریم، اما حالا رییس مجلس می گوید «دوماه به وزارت بهداشت برای حل مشکل کمبود دارو فرصت می دهیم.

» - خبرگزاری فارس - گروه سلامت: موجود نیست.

کجا گیرم میاد؟ این مکالمه ای است که بارها و بارها در داروخانه ها تکرار می شود.

به نظر می رسد مشکل این بار فقط داروهای خاص نیست بلکه برخی از داروهای دیگر نیز در لیست موجود نیست داروخانه های قرار گرفته است.

رییس مجلس محمد باقر قالیباف هم گفته است در هر مراسمی مردم را دیدیم، مردم از وضعیت دارو گله داشتند و می گفتند تا همین دو ماه قبل اینطور نبود.

دو سال از اجرای طرح دارویار می گذرد طرحی که قرار بود با اجرای آن پرداختی از جیب بیمار کاهش پیدا نکند و با تغییرات نرخ ارز کمبودهای دارویی برطرف شود اما حالا نماینده مجلس سلمان اسحاقی می گوید کمبودهای دارویی به اوج خود رسیده و قیمت افزایش داشته است.

رییس مجلس محمدباقر قالیباف نیز در توضیح جزییات کمبودهای دارویی می گوید اکنون با محدودیت عرضه 150 قلم دارو و کمبود 65 قلم دارو مواجه هستیم و وزارت بهداشت باید برای حل آن تلاش کند.

همچنین رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس حسینعلی شهریاری نیز تاخیر و اشتباه در بازنگری قیمت داروهای تولید داخل متناسب با نرخ تورم را عامل چالش های عدیده در تولید دارو می داند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جدال مجلس و دولت بر سر «دارو»

جدال مجلس و دولت بر سر «دارو»