مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 07:202024-01-13پزشكي

امنیت اطلاعات خصوصی بیماران در خطر است


معاون آموزشی انجمن داروسازان ایران و رییس انجمن داروسازان استان ایلام گفت: توزیع دارو در فضای مجازی خلاف قوانین و مقررات، خلاف مصالح درمانی بیماران و مغایر اصول علمی حاکم بر حوزه دارو است و خطر افشای اطلاعات خصوصی بیماران از این طریق وجود دارد.

-   دکتر محمدامین حیدری در گفت وگو با ایسنا ، اظهار کرد: بدون تردید ما در حوزه دارو به هیچ عنوان دنبال القا مصرف دارو نیستیم، اما در کشور حدود 25 درصد دلایل بستری در بیمارستان ها ناشی از عوارض استفاده ناصحیح، خودسرانه از انواع دارو است.

وی با اشاره به اقدام غیر قانونی و خطرناک فروش دارو در بستر شبکه های مجازی و پلتفرم های تجاری غیر حضوری، تبلیغات ماهواره ای و ترویج مصرف غیر اصولی دارو اضافه کرد: شوربختانه دستگاه های مسئول در حوزه اقتصاد، تنها با دید اقتصادی به مسائل بخش سلامت نگاه می کنند و از سایر امور مهم مانند حفظ سلامت بیماران، ضرورت رعایت اخلاق حرفه ای و توجه به تخصص و دانش فعالان این حوزه غافل شده اند.

معاون آموزشی انجمن داروسازان ایران در خصوص خطرات ناشی از فروش دارو در بستر فضای مجازی گفت: علاوه بر احتمال شکل گیری شبکه های قاچاق دارو به خارج از کشور، عرضه داروهای تقلبی، تاریخ گذشته و فاقد اعتبار، خطر افشای اطلاعات خصوصی بیماران که عموما هیچ بیماری مایل به عمومی شدن نوع ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امنیت اطلاعات خصوصی بیماران در خطر است

امنیت اطلاعات خصوصی بیماران در خطر است