مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 10:152023-12-24اقتصادي

ذخیره سازی 250 هزار تن سیب زمینی در 85 سردخانه همدان


مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از توسعه ذخیره سازی سیب زمینی در استان خبر داد و گفت: 85 فقره سردخانه با ظرفیت 250 هزار تن محصول به بهره برداری رسیده و ضایعات سیب زمینی را از 25 درصد به سه درصد کاهش داده است.

- ایسنا/همدان مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از توسعه ذخیره سازی سیب زمینی در استان خبر داد و گفت: 85 فقره سردخانه با ظرفیت 250 هزار تن محصول به بهره برداری رسیده و ضایعات سیب زمینی را از 25 درصد به سه درصد کاهش داده است.

حسن محمدی با اشاره به برنامه های مدون توسعه صنایع تبدیلی محصولی چون سیب زمینی در استان همدان، اظهار کرد: عمده محصول تولیدی استان سیب زمینی است از همین رو به منظور ارتقاء بهره وری و ایجاد ارزش افزوده درصدد برآمدیم تا صنایع تبدیلی و تکمیلی در این حوزه توسعه یابد.

وی با بیان اینکه سالانه 950 هزار تن سیب زمینی بهاره و پاییزه در استان کشت می شود، افزود: این رقم با احتساب سیب زمینی استان های همجوار که در استان ذخیره سازی می شوند، به یک میلیون و 200 هزار تن می رسد به عبارتی برای این میزان محصول برنامه ریزی لازم است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان همدان در ادامه یادآور شد: برنامه اول مدیریت صنایع تبدیلی، ذخیره سازی این محصول استراتژیک است به طوریک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره سازی 250 هزار تن سیب زمینی در 85 سردخانه همدان

ذخیره سازی 250 هزار تن سیب زمینی در 85 سردخانه همدان