مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 08:102024-01-10اقتصادي

3.2 میلیارد متر مکعب میزان آب تجدیدپذیر در آذربایجان شرقی


مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه وضعیت بارش ها و منابع آب مناسب نیست، گفت: متاسفانه هنوز توجهی که درخور آب باشد توسط اقشار مختلف به آن جلب نشده و این در حالی است که آب تجدیدپذیر در استان 3 میلیارد و 200 میلیون مترمکعب بوده و با میزان مصرف آن سر به سر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، یوسف غفارزاده امروز در جلسه هم اندیشی چالش های مدیریت منابع آب استان، با بیان اینکه وضعیت بارش ها و منابع آب مناسب نیست، اظهار کرد: متاسفانه هنوز توجهی که درخور آب باشد توسط اقشار مختلف به آن جلب نشده و این در حالی است که آب تجدیدپذیر در استان آذربایجان شرقی 3 میلیارد و 200 میلیون مترمکعب بوده و با میزان مصرف آن سر به سر است و این خود یکی از چالش های جدی آب محسوب می شود.

ایران کشوری خشک اما مصرف آب بیش از کشوری پر آب است وی ادامه داد: رابطه منطقی و صحیحی بین منابع موجود و الگوی مصرف آب در کشور ما وجود ندارد؛ علی رغم اینکه در کشوری خشک و نیمه خشک قرار داریم، مصرف بیش از کشوری پر آب است.

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی افزود: موضوع آب فرابخشی بوده و همت و اراده همگانی و همراهی دستگاه های اجرایی برای انجام کاری اثربخش و ماندگار را می طلبد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3.2 میلیارد متر مکعب میزان آب تجدیدپذیر در آذربایجان شرقی

3.2 میلیارد متر مکعب میزان آب تجدیدپذیر در آذربایجان شرقی