مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 19:402024-01-06اقتصادي

کاهش مصرف مازوت با گازسوز شدن یک واحد نیروگاه شازند از امروز


استفاده از مازوت در نیروگاه شازند کاهش می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، فرزاد مخلص الائمه عصر امروز در نشست کارگروه اضطرار کاهش آلودگی هوای استان اظهار کرد:  یکی از عواملی که منجر به مصرف سوخت در نیروگاه ها شده، ناترازی کلی و ریشه دار در حوزه انرژی است که  جدی ترین مانع در مسیر تأمین پایدار سوخت گاز نیروگاه ها است.

وی تصریح کرد: توقف مصرف سوخت مازوت و برخورداری از هوای پاک یکی از جدی ترین مطالبات مردم است که ما در مدیریت استان با جدیت این مطالبه را پیگیری می کنیم.

استاندار مرکزی با اشاره به هم افزایی مطلوب شکل گرفته در بین مسوولین استان بیان کرد: در راستای کاهش مصرف و دوره مازوت سوزی نیروگاه شازند و تأمین گاز این نیروگاه پیگیری های خوبی در سطح ملی انجام شد به طوری که از امروز با تزریق 1.

8 میلیون مترمکعب گاز به این نیروگاه، یک واحد کاملاً گازسوز شود و یک واحد دیگر نیز تا پایان اسفندماه از مدار خارج خواهد شد.

استاندار تاکید کرد: همچنین در راستای مصرف کمتر سوخت مایع در 2 واحد دیگر نیروگاه، کاهش تولید برق مصوب شده که در نتیجه میزان آلایندگی را کاهش خواهد داد با این وجود احتمال هرگونه تغییرات با توجه به ناترازی وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش مصرف مازوت با گازسوز شدن یک واحد نیروگاه شازند از امروز

کاهش مصرف مازوت با گازسوز شدن یک واحد نیروگاه شازند از امروز