مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 22:002023-12-23فرهنگي

اسکار ؛ قابل انتظار بود که امسال هم نشد ...


کسب دو جایزه از 29 حضور سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان که حالا به عنوان شاخه بهترین فیلم بین المللی شناخته می شود، ایران را در زمره کشورهای بسیار موفق در رقابت های اسکار جای می دهد.

- عصر ایران ؛ نهال موسوی - بامداد روز جمعه اول دی ماه 15 فیلم لیست نامزدهای اولیه راه یافته به بخش اسکار بین الملل امسال اعلام شد و فیلم بدون تعارف ؛ ایران هیچ شانسی برای گرفتن اسکار ندارد .

این قضیه را در  3 ماه قبل (اول مهر ماه) گوشزد کرده بودیم و مفصل هم درباره آن نوشتیم.

  در همان جا هم ذکر کردیم دلیل این که می گوییم نگهبان شب هیچ شانسی برای اسکار امسال ندارد کاملا ساز و کار سینمایی دارد نه به خاطر میرکریمی یا گرایشات سیاسی و .

اما نکته تا حدودی تعجب آور، خنده دار و البته بیشتر شیطنت آمیز این است که آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار امسال فهرستی از 88 فیلم  واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم بین المللی نود و ششمین دوره این جوایز اعلام کرده بود و برای همین لیست برخی رسانه های داخلی خبر تولید کردند که انگار این موفقیتی است که برای سینمای ایران به دست آمده است! از زمانی که جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی در سال 1956 ایجاد شد، آکادمی علوم و هنرهای تصویری متحرک از صنعت فیلم هر کشور دعوت می کند تا فیلم منتخب خود را برای رقابت در این شا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسکار ؛ قابل انتظار بود که امسال هم نشد ...

اسکار ؛ قابل انتظار بود که امسال هم نشد ...