مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 دی 1402 ساعت 12:002023-12-28اقتصادي

درج مشخصات و کدملی در صورتحساب خرید طلا ضروری نیست


سخنگوی اتاق اصناف ایران گفت که از این به بعد فروشندگان طلا و جواهر باید در هنگام فروش طلا و جواهر صورتحساب نوع 2 صادر کنند که در آن نیازی به ثبت مشخصات و کدملی خریدار نیست.

- سخنگوی اتاق اصناف ایران گفت که از این به بعد فروشندگان طلا و جواهر باید در هنگام فروش طلا و جواهر صورتحساب نوع 2 صادر کنند که در آن نیازی به ثبت مشخصات و کدملی خریدار نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی امیدوار با اشاره به چالش های مالیاتی واحدهای صنفی طلا و جواهر کشور در روزهای اخیر گفت: اصل طلا مشمول ارزش افزوده نیست، اما اجرت ساخت، حق العمل و سود فروشنده کالاهای مذکور مشمول 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده می شود، در نتیجه به دلیل چند نرخی بودنِ نرخ مالیات بر ارزش افزوده کالای فروخته شده (یعنی اصل طلا معاف و سود و اجرت مشمول 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده) از این به بعد فروشندگان طلا و جواهر باید در هنگام فروش طلا و جواهر صورتحساب نوع 2 صادر کنند.

وی افزود: در فاکتور نوع 2 نیازی به ثبت مشخصات و کدملی خریدار نیست؛ بلکه در این نوع صورتحساب صرفاً اطلاعات فروشنده و مشخصات کالا همراه با نرخ مالیات بر ارزش افزوده به تفکیک اجرت و کارمزد ثبت می شود و بابت اصل طلا نیز هیچگونه مالیات بر ارزش افزوده دریافت نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درج مشخصات و کدملی در صورتحساب خرید طلا ضروری نیست

درج مشخصات و کدملی در صورتحساب خرید طلا ضروری نیست