مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 دی 1402 ساعت 13:302024-01-05اقتصادي

خاموشی چاه های کشاورزی، عملکرد مزارع پنبه سبزوار را 25 درصد کاهش داد


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار گفت: گرما و همچنین خاموشی چاه های کشاورزی عملکرد مزارع پنبه در این شهرستان را 25 درصد کاهش داد.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار گفت: گرما و همچنین خاموشی چاه های کشاورزی عملکرد مزارع پنبه در این شهرستان را 25 درصد کاهش داد.

علی اصغر امانیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به برداشت 10 هزار تن پنبه از سطح 3500 هکتار مزارع پنبه شهرستان سبزوار خاطرنشان کرد: همه ساله عملیات کشت پنبه از نیمه دوم فروردین آغاز و تا اواسط پاییز به طول می انجامد.

وی از فعالیت سه کارخانه پنبه پاک کنی در این شهرستان خبر داد و گفت: وَش پنبه برداشت شده در شهرستان توسط همین واحدهای صنعتی فرآوری شده و محصول آن به دیگر مناطق کشور ارسال می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار با اشاره به اینکه امسال 3500 هکتار از کشتزارهای سبزوار زیر کشت پنبه رفته بود، عنوان کرد: به طور میانگین از هر هکتار حدود 2600 کیلوگرم وَش پنبه برداشت شد.

وی خاطرنشان کرد: هرچند شرایط اقلیمی مناسب، مدیریت مزارع، کشت نشایی و استفاده از بذرهای اصلاح شده شرایط مطلوبی را برای کشت پنبه در شهرستان سبزوار فراهم کرده اما امسال به دلیل گرما و همچنین خاموشی چاه های کشاورزی عملکرد مزارع 25 درصد کاهش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاموشی چاه های کشاورزی، عملکرد مزارع پنبه سبزوار را 25 درصد کاهش داد

خاموشی چاه های کشاورزی، عملکرد مزارع پنبه سبزوار را 25 درصد کاهش داد