مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 00:002023-12-26بين الملل

متلاشی شدن شبکه جاسوسان و روزگار ناخوش سیا در چین


از بین رفتن شبکه جاسوسی آمریکا در چین باعث شده تا واشنگتن برای جمع آوری اطلاعات از پکن راهی به جز ابزارهای دیجیتالی و جاسوسی سایبری نداشته باشد؛ - ابزارهایی که به اذعان مقامات این کشور جای جاسوسان میدانی را نخواهد گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی درباره شکست های اطلاعاتی آمریکا برای جاسوسی در چین نوشته است: 10 سال پیش سرویس های ضدجاسوسی در چین در طرحی گسترده به شناسایی و خنثی سازی شبکه جاسوسی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) پرداختند؛ چهره هایی که برخی از آن ها از مقامات عالی رتبه چینی بودند.

مقامات کنونی و سابق آمریکایی در گفت وگو با وال استریت ژورنال اذعان کردند که از آن زمان تا امروز، سازمان سیا سعی داشته شبکه جاسوسی خود را در چین تقویت کند؛ کشوری که در صدر فهرست اهداف اطلاعاتی این سازمان قرار دارد.

به گفته این مقامات، خنثی سازی این شبکه باعث شده تا واشنگتن فهم درستی از رایزنی های رهبران چین درباره مسائل امنیتی مهم مانند مسئله تایوان نداشته باشند.

یک مقام اطلاعاتی سابق آمریکا که تا چندی پیش به اسناد محرمانه این کشور دسترسی داشت، اذعان کرد: ما هیچ اطلاعی از طرح ها و مقاصد رهبران چین نداریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متلاشی شدن شبکه جاسوسان و روزگار ناخوش سیا در چین

متلاشی شدن شبکه جاسوسان و روزگار ناخوش سیا در چین