مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 15:352023-12-27اقتصادي

آمادگی کامل ایران برای توسعه بخش های بالادست و پایین دست صنعت نفت عراق


وزیر نفت با بیان اینکه در همه حوزه های صنعت نفت خودکفا هستیم، گفت: ایران آمادگی کامل برای توسعه بخش های بالادست و پایین دست صنعت نفت عراق را دارد.

- وزیر نفت با بیان اینکه در همه حوزه های صنعت نفت خودکفا هستیم، گفت: ایران آمادگی کامل برای توسعه بخش های بالادست و پایین دست صنعت نفت عراق را دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جواد اوجی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نشست بین هیأت های ایرانی و عراقی پیرو نشست هایی که پیش تر در تهران و بغداد برگزار شده بود و حسب تکالیفی که رؤسای جمهوری دو کشور مشخص کرده بودند در زمینه های اکتشاف، توسعه میدان های مشترک در خشکی و دریا برگزار و توافق های مطلوبی انجام شد.

وی افزود: در زمینه نوسازی و بازسازی پالایشگاه های عراق به دست توانمندان و متخصصان ایرانی نیز توافق های مطلوبی انجام و کارگروهی برای پیگیری جدی این موضوع تشکیل شد.

وزیر نفت اظهار کرد: با توجه به مواضع همسوی ایران و عراق در اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) و اوپک پلاس (ائتلاف اعضای اوپک و متحدانش) مذاکرات مثبتی نیز در این زمینه انجام شد.

اوجی گفت: با توجه به ظرفیت مطلوب ایران در صنایع نفت و گاز و توانمندی پیمانکاران و سازندگان، کشور امروز در این صنعت خودکفاست و برای توسعه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی عراق اعلام آمادگی و اقدام های سازنده ای را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی کامل ایران برای توسعه بخش های بالادست و پایین دست صنعت نفت عراق

آمادگی کامل ایران برای توسعه بخش های بالادست و پایین دست صنعت نفت عراق