مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 00:102024-01-19بين الملل

چهار راه چه کنم در تل آویو


اختلافات جدی میان فرماندهان ارشد رژیم صهیونیستی درباره آینده جنگ وجود دارد و در درون کابینه نیز این اختلافات استمرار یافته است.

- گروه بین الملل خبرگزاری فارس- یادداشت میهمان: رژیم صهیونیستی بیش از صد روز است که با شدیدترین توان ممکن درحال در هم کوبیدن نوار غزه هستند.

این حملات به قتل عام بیش از 24 هزار نفرمنجر شده اما دیروز در اقدامی دور از انتظار و در سایه سکوت رسانه ای، یگان های زرهی رژیم از شمال غزه خارج شدند.

این درحالی است که شمال غزه قتلگاه تیپ گولانی شد و تانک هایشان نیز راه به جایی نبردند و در جبهه خان یونس در جنوب غزه هم صهیونیست ها موفقیتی به دست نیاورده اند.

  دلایل زیادی می توان درباره این ناکامی میدانی رژیم صهیونیستی برشمرد ولی از نگاه بسیاری اختلافات در کابینه امنیتی و کابینه سیاسی دلیل اصلی ضعف و سردرگمی ارتش اسراییل در جنگ عنوان شده است.

به عنوان نمونه از یکسو در درون کابینه امنیتی گانتز وزیر جنگ سابق با یواف گالانت وزیر جنگ فعلی درباره راهبرد کلی جنگ اختلاف دارد چراکه گانتز باور دارد باید اولویت عملیات آزادی گروگان ها باشد و برای حفظ جانشان باید به سوی مسیرهای شجاعانه گام برداشت.

این درحالی است که گالانت تاکید دارد حملات(به ویژه هوایی) نباید به بهانه مذاکرات با حماس متوقف شود و فشار باید استمرار یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهار راه چه کنم در تل آویو

چهار راه چه کنم در تل آویو