مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 15:252024-01-20اقتصادي

زنان بیشترین دریافت کنندگان وام مشاغل خانگی


طبق گزارش ها زنان بیش از 80 درصد تسهیلات پرداختی، صدور مجوز و ایجاد اشتغال در حوزه مشاغل خانگی را به خود اختصاص داده اند.

- طبق گزارش ها زنان بیش از 80 درصد تسهیلات پرداختی، صدور مجوز و ایجاد اشتغال در حوزه مشاغل خانگی را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علیرغم آنکه در بحث مشاغل خانگی و راه اندازی کسب و کارهای خانگی تفکیک جنسیتی مطرح نیست اما زنان اصلی ترین جامعه هدف طرح مشاغل خانگی هستند که در زمینه دریافت مجوز و تسهیلات و اشتغال ایجادی سهم بالایی را به خود اختصاص داده اند تا جایی که طبق آمارها بیش از 80 درصد افرادی که وام و تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کرده اند، زنان هستند.

در حال حاضر بیشتر بانک هایی که با وزارت کار در بحث اعطای تسهیلات مشاغل خانگی همکاری می کنند، عملکرد خوبی داشته اند و دو بانک رفاه کارگران و بانک توسعه تعاون در صدر بانک ها قرار دارند.

سال گذشته مبلغ 3000 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال خانگی در بودجه 1401 اختصاص پیدا کرد که با کمک بانک مرکزی و بانک های عامل بیش از 90 درصد تسهیلات مذکور پرداخت شد.

امسال این مبلغ با 33 درصد رشد به 4000 میلیارد تومان افزایش یافت که طبق اعلام معاونت اشتغال وزارت کار در نیمه دوم امسال هزار میلیارد تومان دیگر برای تقویت منابع وام مشاغل خانگی از سوی بانک مرکزی اختصاص یا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنان بیشترین دریافت کنندگان وام مشاغل خانگی

زنان بیشترین دریافت کنندگان وام مشاغل خانگی