مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 21:052023-12-27اقتصادي

درج کدملی در صورتحساب خرید طلا ضروری نیست


درج کدملی در صورتحساب خرید طلا ضروری نیست و اصل طلا مشمول ارزش افزوده نمی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از اتاق اصناف ایران، مهدی امیدوار سخنگوی اتاق اصناف ایران با اشاره به چالش های مالیاتی واحدهای صنفی طلا و جواهر کشور در روزهای اخیر، گفت: اصل طلا مشمول ارزش افزوده نیست اما اجرت ساخت، حق العمل و سود فروشنده کالاهای مذکور مشمول 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده می شود.

وی ادامه داد: به دلیل چند نرخی بودنِ نرخ مالیات بر ارزش افزوده کالای فروخته شده (یعنی اصل طلا معاف و سود و اجرت مشمول 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده) از این پس فروشندگان طلا و جواهر باید در هنگام فروش صورت حساب نوع 2 صادر کنند.

امیدوار خاطرنشان کرد: در فاکتور نوع 2 نیازی به ثبت مشخصات و کدملی خریدار نیست بلکه در این نوع صورتحساب اطلاعات فروشنده و مشخصات کالا همراه با نرخ مالیات بر ارزش افزوده به تفکیک اجرت و کارمزد ثبت می شود و بابت اصل طلا نیز هیچ گونه مالیات بر ارزش افزوده دریافت نمی شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که امکان تفکیک معافیت اصل طلا از ارزش افزوده و نرخ 9 درصدی سود و کارمزد در رسید دستگاه کارتخوان وجود ندارد، به همین دلیل رسید چاپی دستگاه کارتخوان به عنوان صورتحساب الکترونیک مورد پذیرش قرار نمی گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درج کدملی در صورتحساب خرید طلا ضروری نیست

درج کدملی در صورتحساب خرید طلا ضروری نیست