مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 14:452023-12-25بين الملل

این کوزه بگیر و مدرکت بنداز توش!


80 درصد وزیران کابینه انگلیس مدرک کارشناسی دارند، در حالی که در ایران موج دکترا گرفتن و پشت میز نشستن به راه افتاده است.

- 80 درصد وزیران کابینه انگلیس مدرک کارشناسی دارند، در حالی که در ایران موج دکترا گرفتن و پشت میز نشستن به راه افتاده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، باورکردنی نیست اما ایران پنج برابر کشورهای پیشرفته دنیا دانشگاه دارد.

در ایران دو هزار و 640 دانشگاه وجود دارد، در حالی که چین و هند با جمعیتی چندین برابر ایران، به ترتیب دو هزار و 481 و هزار و 620 دانشگاه دارند و این یعنی تعداد دانشگاه هایشان از ما کمتر است.

بنابر گزارش موسسه اسپانیاییCISC، تعداد دانشگاه ها در بیشتر کشورهای پیشرفته جهان زیر 500 دانشگاه است؛ برای مثال آلمان 412، انگلیس 291 و کانادا 329 دانشگاه دارد.

گزارش ها همچنین می گویند این تعداد دانشگاه در ایران، حدود پنج هزار میلیارد تومان از بودجه کل کشور را می بلعد و نزدیک به 50 درصد جمعیت بیکار کشور را تولید می کند.

نکته قابل تامل دیگر این که 80 درصد وزیران کابینه انگلیس مدرک کارشناسی دارند، در حالی که در ایران موج دکترا گرفتن و پشت میز نشستن به راه افتاده است.

تبدیل شدن مدرک به کالای مصرفی مدرک گرایی یعنی تقاضای زیاد برای کسب مدارک عالی دانشگاهی بدون توجه به هدف اصلی آن یعنی کسب دانش و مهارت، چندین سال است به عنوان پدیده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این کوزه بگیر و مدرکت بنداز توش!

این کوزه بگیر و مدرکت بنداز توش!