مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 10:502024-01-06پزشكي

واکسن HPV باید به برنامه واکسیناسیون کشوری اضافه شود


متخصص زنان، زایمان و نازایی و عضو هیأت علمی گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن اشاره به اهمیت واکسیناسیون HPV در پیشگیری از ابتلا به سرطان دهانه رحم گفت: - ایسنا/خراسان رضوی متخصص زنان، زایمان و نازایی و عضو هیأت علمی گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن اشاره به اهمیت واکسیناسیون HPV در پیشگیری از ابتلا به سرطان دهانه رحم گفت: واکسن HPV باید به برنامه واکسیناسیون کشوری اضافه شود، واکسنی که نقش مؤثری در پیشگیری از مشکلات حوزه زنان دارد.

ترانه مهاجری اظهار کرد: اقدامات تشخیصی و درمانی ما در هر فرد بیمار به شرایط بومی، اقلیمی، فرهنگی و اجتماعی و همچنین مسائل ژنتیکی معطوف می شود و معتقدیم که در این راستا باید به سمت بومی سازی پروتکل های درمانی حرکت کنیم.

فلوشیپ اورولوژی زنان و جراحی ترمیمی لگن با اشاره به اینکه سرطان دهانه رحم قابل پیشگیری است، بیان کرد: ما معتقدیم که با انجام واکسیناسیون می توانیم از بسیاری از مشکلات به دور باشیم و نتیجه مثبت آن را در واکسیناسیون کرونا دیدیم و معتقدیم که هزینه های واکسیناسیون در مقایسه با هزینه های سنگین درمانی بسیار ناچیز است.

دکتر مهاجری همچنین به موضوع یائسگی زنان اشاره کرد و گفت: یک سوم دوران زندگی یک زن در زمان یائسگی می گذرد و در این دوران شرایط جسمانی و روانی فرد به علت اُفت استر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن HPV باید به برنامه واکسیناسیون کشوری اضافه شود

واکسن HPV باید به برنامه واکسیناسیون کشوری اضافه شود