مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 12:302023-12-26پزشكي

تاکنون 41 درصد از جمعیت تربت جام غربالگری سلامت شدند


معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: تاکنون 41 درصد جمعیت واجد شرایط زیر پوشش این دانشکده در قالب «پویش ملی سلامت» غربالگری سلامت شده اند.

- ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: تاکنون 41 درصد جمعیت واجد شرایط زیر پوشش این دانشکده در قالب پویش ملی سلامت غربالگری سلامت شده اند.

دکتر منصوره مکارم در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: در قالب پویش ملی سلامت که از 20 آبان امسال در سراسر کشور آغاز شده و تا 15 دی ماه ادامه دارد، افراد بالای 18 سال به لحاظ دیابت و بیماری پرفشارخون معاینه و غربالگری می شوند.

وی از شناسایی بیش از 1400 نفر با علائم فشارخون در تربت جام خبر داد و افزود: تاکنون در پویش غربالگری سلامت 1475 نفر با علائم فشارخون در شهرستان شناسایی شدند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت جام با اشاره به اینکه تاکنون حدود 41 درصد از جمعیت بالای 18 سال در تربت جام مورد غربالگری فشارخون و دیابت قرار گرفتند، بیان کرد: از 77 هزار جمعیت غربالگری شده، 1475 فرد دارای فشارخون بالا و 978 نفر با علائم بیماری دیابت در شهرستان تربت جام شناسایی شده است.

وی افزود: هدف از اجرای برنامه پویش ملی سلامت اقدامات پیشگیرانه است و در صورتی که کارشناس یا پزشک ما تشخیص به درمان بدهند، افراد را به سمت پزشک متخصص یا بیمارستان ار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکنون 41 درصد از جمعیت تربت جام غربالگری سلامت شدند

تاکنون 41 درصد از جمعیت تربت جام غربالگری سلامت شدند