مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 دی 1402 ساعت 15:202024-01-11بين الملل

وزیر خارجه عراق: بغداد تعیین می کند که آمریکایی ها بمانند یا بروند


بغداد تعیین می کند که آمریکایی ها بمانند یا بروند - گروه بین الملل خبرگزاری فارس؛  وزیر خارجه عراق فؤاد حسین امروز (پنجشنبه، 11 ژانویه) در گفت وگو با دو شبکه العربیه و الحدث با اشاره به این که نیروهای ائتلاف بین المللی تحت هدایت آمریکا به دعوت بغداد در عراق حضور دارند، گفت: این عراق است که نیاز به ماندن یا عدم حضور نیروهای آمریکایی را تعیین می کند .

وی افزود: نمی خواهیم روابطمان با واشنگتن دچار آشفتگی شود، باید قبل از شروع مذاکرات برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق فضای داخلی آماده شود و با توجه به نتایج مذاکرات تصمیم لازم چه در خصوص عقب نشینی و چه زمانبندی این عقب نشینی اتخاذ خواهد شد .

وزیر خارجه عراق تصریح کرد که پیشتر نیز مذاکراتی صورت گرفته بود و چند ماه پیش یک هیأت نظامی و امنیتی به واشنگتن رفت و پس از مدتی روند مذاکرات با واشنگتن متوقف شد، اما گفت وگو ادامه دارد و بزودی تاریخ آغاز این مذاکرات و این که در چه سطح و به چه صورتی خواهد بود را اعلام خواهیم کرد.

  به گفته فؤاد حسین، بغداد به واشنگتن اطمینان داده که متعهد به آرامش بوده و رویدادهای اخیر در خصوص حملات و ضد حملات را غیرقابل قبول می داند.

  وی همچنین گفت حملات صورت گرفته علیه پایگاه های نظامی آمریکا نیز باید از سوی هر دو طرف بررسی شود و نخست وزیر عراق همواره تلاش د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه عراق: بغداد تعیین می کند که آمریکایی ها بمانند یا بروند

وزیر خارجه عراق: بغداد تعیین می کند که آمریکایی ها بمانند یا بروند