مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 10:302024-01-17پزشكي

پلتفرم های اینترنتی فروش دارو را شفاف می کنند؟


در حالی اجرایی شدن فروش اینترنتی دارو همچنان در گرو ابلاغ آیین نامه سازمان غذا و داروست، که تجربه جهانی، موفقیت چنین طرحی را تضمین کرده است.

- خبرگزاری فارس - گروه سلامت: اوایل این ماه بود که سید حیدر محمدی، معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو در همایش معاونان غذا و داروی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور، اظهار داشت: تدوین دستورالعمل دارورسانی درب منزل در دستور کار قرار دارد تا بر این اساس داروی سالم از طریق داروخانه زیر نظر داروساز، از مسیر سالم به دست بیمار واقعی برسد.

علی رغم اعلام موافقت سازمان غذا و دارو، اما این سازمان همچنان آیین نامه های لازم برای اجرایی شدن این طرح را ارائه نکرده است.

طرحی که در صورت اجرا، می تواند بسیاری از مشکلات مردم در زمینه دسترسی به داروها مخصوصا برای افراد سالمند، بیمار و ناتوان را از میان ببرد.

علی رغم ایجاد تسهیل در دسترسی به داروها، وجود ساختار شفاف و برخط، جلوی هرگونه فساد و احتکار در این بازار را خواهد گرفت.

دارورسانی برخط یا عرضه (فروش) اینترنتی دارو، خدمتی الکترونیکی در حوزه سلامت است و عملکرد آن به این صورت است که سکوهای (پلتفرم ها) برخط، نقش واسطه را بین داروخانه ها و بیماران متقاضی خرید دارو ایفا می کنند و داروها را پس از دریافت از داروخانه، به دست بیماران می رسانن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پلتفرم های اینترنتی فروش دارو را شفاف می کنند؟

پلتفرم های اینترنتی فروش دارو را شفاف می کنند؟