مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 08:352024-01-07پزشكي

38 درصد افرادی بالای 25 سال خراسان شمالی دارای پرفشاری خون هستند


مدیرگروه مبارزه با بیماری ها در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: 38 درصد افرادی بالای 25 سال استان دارای پرفشاری خون هستند.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیرگروه مبارزه با بیماری ها در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: 38 درصد افرادی بالای 25 سال استان دارای پرفشاری خون هستند.

دکتر فلوریا انفرادی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه بیماری فشار خون و دیابت در تمام دنیا معضلی برای سلامتی است، اظهارکرد: این امر ناشی از زندگی ماشینی، شهرنشینی، کم تحرکی، تغذیه نامناسب و دخانیات است.

وی با اشاره به اینکه دو بیماری دیابت و پرفشاری خون بی علامت و به قاتل خاموش معروف هستند، افزود: دیابت به تنهایی سالیانه منجر به مرگ بیش از پنج میلیون نفر می شود.

به گفته انفرادی، خراسان شمالی، دومین استان از نظر پرفشاری خون است و اکنون 38 درصد از افراد بالای 25 سال در استان دارای پرفشاری خون هستند در حالیکه این رقم برای میانگین کشوری 32 است و تنها استان گیلان با 42 درصد بالاتر از استان ما قرار دارد.

وی این امر را ناشی از عوامل متعددی مانند سبک زندگی، ژنتیک، الگوی غذایی، مصرف غذاهای شور، ذکر و عنوان کرد: مصرف کم میوه و سبزیجات یکی از دلایل اصلی بروز پرفشاری خون در استان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

38 درصد افرادی بالای 25 سال خراسان شمالی دارای پرفشاری خون هستند

38 درصد افرادی بالای 25 سال خراسان شمالی دارای پرفشاری خون هستند