مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 10:052024-01-07اقتصادي

تحلیلگران آمریکایی: گسترش جنگ در خاورمیانه قیمت نفت را به 2 برابر می رساند


تحلیلگران بازار انرژی تاکید کردند گسترش دامنه جنگ در خاورمیانه و اختلال در ترانزیت نفت از تنگه هرمز می تواند قیمت نفت را تا دو برابر افزایش دهد.

- گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس: اگر فقط برای یک ماه در تنگه هرمز تنش و آشفتگی وجود داشته باشد، قیمت نفت 20 درصد افزایش خواهد یافت ، این را دن استرویون، رییس تحقیقات نفتی بانک سرمایه گذاری آمریکایی گلدمن ساکس، عصر پنجشنبه به شبکه اقتصادی سی ان بی سی( CNBC )گفت.

کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که در حال حاضر تجار نفت تا حد زیادی حملات مکرر به کشتی ها در دریای سرخ را نادیده گرفته اند، اما معتقدند وارد کردن ایران به جنگ به نحوی که عبور کشتی های حامل نفت را از تنگه هرمز مختل کند، موجب افزایش قابل توجه قیمت نفت خام خواهد شد.

استرویون گفت که در حال حاضر محموله های نفتی می توانند از دریای سرخ دور شوند، اما در صورت بسته شدن تنگه هرمز، ترانزیت نفت خام اساساً کند می شود و اختلال طولانی مدت در فعالیت تنگه هرمز ممکن است در نهایت به دو برابر شدن قیمت نفت منجر شود.

در حالی که گلدمن ساکس سناریو گسترده شدن دامنه جنگ را بعید می داند، باب مک نالی از گروه انرژی راپیدان معتقد است که احتمال 30 درصد گسترش درگیری در خاورمیانه به ایران وجود دارد که ممکن است باعث قطع ترانزیت نفت در خلیج فارس شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیلگران آمریکایی: گسترش جنگ در خاورمیانه قیمت نفت را به 2 برابر می رساند

تحلیلگران آمریکایی: گسترش جنگ در خاورمیانه قیمت نفت را به 2 برابر می رساند