مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 19:562024-01-10اجتماعي

تپه 7 هزار ساله در شهرری غیب شد؛ میراث فرهنگی: خبر ندارم


تپه باستانی قمی آباد که سابقه آن به پیش از تاریخ اسلام برمی گردد و حدود 7 هزار سال قدمت دارد، در نزدیکی روستای قمی آباد از توابع بخش قلعه نو در شهرستان ری قرار دارد.

این تپه تاریخی که در سال 1397 توسط تیم گمانه زنی باستان شناسان، سفال های مربوط به پیش از تاریخ نیز در آن کشف شده است، مدتی پیش تخریب شده و اکنون هیچ اثری از تپه و سفال های تاریخی وجود ندارد.

برای بررسی علت تخریب این تپه، موضوع را از نوروز تقی پور رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ری جویا شدیم که در ابتدا از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرد، سپس بحث تخریب را تکذیب کرد و پس از آن از ما خواست تا از کسی که این موضوع را منتشر کرده توضیح بخواهیم و در نهایت گفت که موضوع را بررسی می کنم.

تپه ثبت ملی نبود، مجوز تخریب داده شد! قدیر افروند مدیر پایگاه ملی ری ضمن تایید تخریب تپه قمی آباد، در گفت وگو با خبرنگار فارس در ری در رابطه با تخریب این تپه تاریخی اظهار کرد: در سوابقی که از این تپه در اداره کل میراث فرهنگی استان تهران وجود دارد، دو نامه دیدم که در دهه 70 مکاتباتی در رابطه با حفاظت و مراقبت این تپه انجام شده بود.

وی ادامه داد: همچنین در دهه 90 استعلامی از میراث فرهنگی در رابطه با گمانه زنی باستان شناسی و پروژه کاوش در این تپه انجام شده است که در آن زمان که بنده ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تپه 7 هزار ساله در شهرری غیب شد؛ میراث فرهنگی: خبر ندارم

تپه 7 هزار ساله در شهرری غیب شد؛ میراث فرهنگی: خبر ندارم