مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 08:202024-01-09اقتصادي

تزریق واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در چهارمحال و بختیاری به طور 100 درصد


مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال تاکنون برای 696 هزار و 280 قطعه مرغ مادر گوشتی، مرغ تخم گذار، بوقلمون گوشتی و پولت تخم گذار واکسیناسیون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به طور 100 درصد در استان تزریق شده است.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال تاکنون برای 696 هزار و 280 قطعه مرغ مادر گوشتی، مرغ تخم گذار، بوقلمون گوشتی و پولت تخم گذار واکسیناسیون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به طور 100 درصد در استان تزریق شده است.

محمد اسدی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به فعال بودن شش واحد مرغ تخم گذار در استان، اظهار کرد: دو واحد مرغ مادر و یک واحد پولت در استان فعال است، همچنین 228 واحد مرغ گوشتی و 12 واحد بوقلمون در استان وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، افزود: خصوصیت بیماری های واگیردار تلفات ناگهانی و بالا به همراه علائم دیگر از جمله خونریزی در ساق پا و کاهش مصرف آب و دان می تواند به عنوان زنگ هشداری برای این بیماری باشد، کما اینکه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بیماری مشترک میان انسان و طیور بوده و می تواند انسان را درگیر کند.

اسدی بیان کرد: به محض مشاهده این گونه علائم در طیور و دریافت گزارشات عملیات پایش، مراقبت و بازدید انجام می شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تزریق واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در چهارمحال و بختیاری به طور 100 درصد

تزریق واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در چهارمحال و بختیاری به طور 100 درصد