مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 08:402024-01-08اقتصادي

کاهش 62 درصدی بارش ها در کوهرنگ


عاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: شهرستان کوهرنگ که منبع تغذیه 2 حوضه مهم آبریز کشور محسوب می شود در سال آبی جاری با کاهش 62 درصدی بارش ها روبرو شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، معصومه نوروزی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که میانگین بارش های سال آبی شهرستان کوهرنگ از ابتدای مهر تا 15 دی در دوره بلندمدت 373 میلیمتر بود اما در سال آبی جاری با کاهش 233 میلیمتر، بارش ها به 141 میلیمتر رسیده است.

وی ادامه داد: ارتفاع برف نیز در حال حاضر در ایستگاه کوهرنگ صفر است و این موضوع نشان می دهد منبع تغذیه آب پایدار در منطقه و برای مناطق پایین دست در شرایط بحرانی قرار دارد و چنانچه در خصوص میزان مصرف در بخش های شرب، کشاورزی و صنعت مدیریت نشود، در تابستان سال آینده با کمبود جدی آب روبرو خواهیم شد.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بیشترین کاهش بارش ها در استان در سال آبی جاری با 62 درصد مربوط به شهرستان کوهرنگ است و تمامی مساحت این شهرستان درگیر خشکسالی است.

نوروزی همچنین از کاهش 121 میلیمتری بارش ها برای کل استان در سال آبی جاری خبر داد و گفت: در مجموع بارش های سال آبی جاری در استان در مقایسه با میانگین مدت مشابه دوره بلندمدت 56 درصد کاهش دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 62 درصدی بارش ها در کوهرنگ

کاهش 62 درصدی بارش ها در کوهرنگ