مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 17:202024-01-16اقتصادي

ضرب سکه های جدید از محل ذخایر طلای بانک مرکزی نیست


رییس اسبق اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه ضرب سکه های جدید از محل ذخایر طلای بانک مرکزی نیست، گفت: عرضه سکه های جدید با سیاست های گذشته بانک مرکزی در حوزه طلا و سکه متفاوت است و همین اقدام حباب تمام سکه را شکست.

- محمد کشتی آرای در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با واکاوی سیاست های جدید بانک مرکزی در حوزه طلا و سکه اظهار داشت: ضرب و عرضه سکه های جدید از سوی بانک مرکزی اقدامی مطلوب ارزیابی می شود چون اثرات مثبت آن را از روز دوشنبه هفته جاری با ریزش قیمت سکه در بازار دیدیم.

وی تأکید کرد: البته عرضه سکه های جدید قابل مقایسه با اتفاقات دهه 90 و روال واگذاری سکه توسط بانک مرکزی وقت نیست.

رییس اسبق اتحادیه طلا و جواهر به تشریح تفاوت سیاست های کنونی بانک مرکزی در حوزه طلا و سکه با اواخر دهه 90 پرداخت و گفت: تاکید من بر عدم مقایسه اتفاقات آن دوره با سیاست های اخیر به دلیل آن است که هم اکنون از طلاهای وارداتی به کشور برای عرضه و فروش استفاده می شود و به همین دلیل خزانه بانک مرکزی هیچ تغییری را از نظر مقدار نخواهد داشت.

کشتی آرای با بیان اینکه کاهش و کنترل حباب سکه برای قاعده گذاری در بازار ارز و طلا بسیار مهم است و بر انتظارات تورمی تاثیر خواهد گذاشت، گفت: با توجه به سیاست های بانک مرکزی شاهد اتفاقات مثبتی هستیم، به طوری که در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرب سکه های جدید از محل ذخایر طلای بانک مرکزی نیست

ضرب سکه های جدید از محل ذخایر طلای بانک مرکزی نیست