مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 11:112024-01-15سياسي

باید ریسک سرمایه گذاری در حوزه دریا را به حداقل برسانیم


نماینده عالی دولت در استان هرمزگان بر لزوم تدوین طرح هایی برای کاهش ریسک سرمایه گذاری در حوزه دریا تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان امروز در نشست با شورای عالی راهبری پردیس جامع دریا ساحلی دانشگاه امیرکبیر با تاکید بر انطباق گروه های آموزشی این دانشگاه با سند توسعه دریامحور کشور، اظهارداشت: اگر گروه های آموزشی بر اساس سند توسعه دریامحور باشد با هماهنگی بیشتری می توان اهداف این حوزه را دنبال کرد.

   وی با اشاره به تمرکز کشور در حوزه سخت افزاری، افزود: در حال حاضر گیر اصلی ما در اقتصاد دریامحور مشکلات سخت افزاری نیست چرا که یکی از بزرگترین سخت افزارهای اقتصاد دریاپایه تحت عنوان بندر شهید رجایی در بندرعباس قرار گرفته اما کمتر از 30 درصد ظرفیت آن فعال است.

  دوستی عنوان کرد: برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس موفق شده اند با استفاده از سیاست های نرم افزاری ظرفیت فعال بنادر خود را تا به 84 درصد برسانند از این رو تاکید داریم که دانشگاه در مباحث نرم افزاری و مدیریتی اقتصاد دریا ورود کند.

  استاندار هرمزگان، انباشت سرمایه را یکی از مولفه های اصلی توسعه اقتصادی دانست و بیان کرد: برای اینکه بتوانیم به انباشت سرمایه در حوزه دریا کمک کنیم باید ترس تاریخی ملت ایران برای سرمایه گذاری در دریا را ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید ریسک سرمایه گذاری در حوزه دریا را به حداقل برسانیم

باید ریسک سرمایه گذاری در حوزه دریا را به حداقل برسانیم