مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 13:552024-01-06اقتصادي

بیابان زدایی در 125 هکتار از اراضی بیابانی جنوب سمنان


مسئول اداره بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از اجرا طرح بیابان زدایی در 125 هکتار از اراضی بیابانی جنوب دلازیان در شهرستان سمنان خبر داد.

- محمدرضا حسینی 16 دی ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: اجرای طرح بوته کاری ،آبیاری و مراقبت در بیابان های جنوب سمنان با هدف تثبیت شن های روان و جلوگیری از پیشروی بیابان، در 125 هکتار از اراضی بیابانی منطقه جنوب دلازیان شهرستان سمنان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه پیشروی مناطق بیابانی تقریبا در همه جای کشور وجود دارد ادامه داد: مسئولان منابع طبیعی این پیشروی را در استان سمنان قطعی می دانند و از این رو به دنبال راه حل هایی برای مقابله با آن هستند.

مسئول اداره بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان با بیان اینکه عوامل طبیعی و انسانی بر بیابان زایی تاثیرگذار هستند، افزود: خوشبختانه این عوامل در استان سمنان شناسایی شده اند.

وی اضافه کرد: عوامل موثر بیابان زایی در استان سمنان عمدتا شامل: عوامل محیطی نظیر عوامل اقلیمی، ژئومرفولوژی، خاک و آب و عوامل انسانی نظیر تخریب گیاه، افت سطح ایست آبی سفره های آب زیرزمینی و همچنین تبدیل مراتع و جنگل ها به زمین های کشاورزی و معادن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیابان زدایی در 125 هکتار از اراضی بیابانی جنوب سمنان

بیابان زدایی در 125 هکتار از اراضی بیابانی جنوب سمنان