مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 08:252024-01-13سياسي

نگاه واقع بینانه به رسانه باعث واکسینه شدن فرد در برابر آسیب ها می شود


مسئول انجمن مدرسان سوادرسانه شهرستان بیرجند گفت: فردی که نگاه واقع بینانه به رسانه داشته باشد در برابر آسیب های آن واکسینه شده و مجهز به سواد رسانه ای است و با خیال راحت تری می تواند در بستر فضای مجازی و رسانه ها حضور موثر داشته و فعال باشد.

- ایسنا/خراسان جنوبی مسئول انجمن مدرسان سوادرسانه شهرستان بیرجند گفت: فردی که نگاه واقع بینانه به رسانه داشته باشد در برابر آسیب های آن واکسینه شده و مجهز به سواد رسانه ای است و با خیال راحت تری می تواند در بستر فضای مجازی و رسانه ها حضور موثر داشته و فعال باشد.

معصومه آبدار، مسئول انجمن مدرسان سوادرسانه بیرجند در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه وقتی ما نام رسانه را می بریم بیشترین چیزی که در ذهن مخاطب ما متصور می شود وسایل ارتباط جمعی مثل تلویزیون و شبکه های اجتماعی است، گفت: در تعریف رسانه به هر چیزی که پیامی را به مخاطب برساند اعم از تابلو، نشانه، صدا، رنگ و بو رسانه می گوییم.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم سوادرسانه را تعریف کنیم یعنی قدرت تحلیل فرد در برابر پیام رسانه، اظهارکرد: قدرت ارزیابی پیامی که دریافت می کند و عدم منفعل بودن او در برابر آن پیام را سواد رسانه می گوییم.

آبدار تصریح کرد: سواد رسانه یعنی داشتن مهارت، فهم و بصیرت لازم و برخورد عاقلانه با داده ها و تبلیغات رسانه ایی.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاه واقع بینانه به رسانه باعث واکسینه شدن فرد در برابر آسیب ها می شود

نگاه واقع بینانه به رسانه باعث واکسینه شدن فرد در برابر آسیب ها می شود