مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 دی 1402 ساعت 11:312024-01-11سياسي

شخصیت پرافتخار ابوطالب(ع) مورد توجه علمای شیعه و عامه است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، متن پیام آیت الله نوری همدانی به آیین رونمایی از مجموعه آثار همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع) بدین شرح است: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ الصَّلَاهُ وَ السَّلَامُ عَلَی سَیِّدِنا وَ نَبِیِّنَا أَبِی الْقَاسِمِ المصطفی مُحَمَّد وَ عَلَی أهلِ بَیتِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ سیَّما بَقیَّهَ اللهِ فِی الأرَضینَ.

پیرامون حضرت ابوطالب(ع) موضوعات فراوانی در تاریخ ذکر گردیده است که بررسی آن در ابعاد مختلف باید مورد توجه قرار بگیرد و این کار ارزشمند عزیزان و جمع آوری تألیفات و مقالات و تحقیق و بررسی و تبدیل کردن آن به یک مجموعه چند جلدی بسیار مبارک است.

شخصیتی که تاریخ زندگی سراسر افتخاری را به خود اختصاص داده است و علاوه بر علمای شیعه، بلکه در عامه نیز مورد توجه است.

ابن ابی الحدید در باب سابقه جناب ابوطالب و والد مکرمش اینگونه معرفی می کند که این بزرگواران بزرگ قریش و امیر و سرور مکه بودند و مهاجران و مسافران را در این شهر پذیرایی می نمودند.

ابوطالب از نظر سنی حدود سی و پنج سال قبل از ولادت پیامبر اکرم(ص) متولد شد و در کتب، ولادت و نام گذاری او مباحث قابل توجه ای مطرح است و بعدها از مردان مقتدر و صاحب نفوذ قریش بوده و بعد از ولادت پیامبر اکر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شخصیت پرافتخار ابوطالب(ع) مورد توجه علمای شیعه و عامه است

شخصیت پرافتخار ابوطالب(ع) مورد توجه علمای شیعه و عامه است