مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 15:502024-01-14بين الملل

چین اظهارات بلینکن در رابطه با تایوان را محکوم کرد


وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا درباره انتخابات تایوان را محکوم کرده و آن را خلاف «اصل چین واحد» تلقی کرد.

- وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا درباره انتخابات تایوان را محکوم کرده و آن را خلاف اصل چین واحد تلقی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وزارت امور خارجه چین امروز یکشنبه در بیانیه ای، اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا را محکوم کرده و بیان کرد که این اظهارات نقض اصل چین واحد و ارسال سیگنالی اشتباه به نیروهای تجزیه طلب این جزیره (تایوان) محسوب می شود.

به گفته مقامات انتخاباتی، لای چینگ-ته نامزد حزب حاکم دموکراتیک ترقی خواه تایوان، در انتخابات ریاست جمهوری این جزیره پیروز شد.

طبق گزارش کمیسیون مرکزی انتخابات تایوان، او 40.

05 درصد آرا را به دست آورد، در حالی که نزدیک ترین رقیب او از حزب اپوزیسیون کومینتانگ، 33.

49 درصد آرا را کسب کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاسپوتنیک، بلینکن پیروزی لای چینگ-ته را به او و به مردم تایوان نیز مشارکت در انتخابات آزاد و منصفانه و به نمایش گذاشتن قدرت نظام دموکراتیکشان را تبریک گفت.

در بیانیه وزارت امور خارجه چین آمده است: اظهارات وزارت امور خارجه آمریکا درباره انتخابات در منطقه تایوان چین، به طور جدی، نقض اصل چین واحد و بیانیه های سه گانه چین-آم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین اظهارات بلینکن در رابطه با تایوان را محکوم کرد

چین اظهارات بلینکن در رابطه با تایوان را محکوم کرد