مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 15:022024-01-15سياسي

حمایت قاطعانه کشورهای آسیای مرکزی از سیاست «چین واحد»


وزارت خارجه ترکمنستان، قزاقستان و ازبکستان در بیانیه ای ضمن حمایت قاطع از اصل «چین واحد»، دولت چین را تنها دولت قانونی و نماینده کل کشور دانستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، وزارت امور خارجه ترکمنستان، قزاقستان و ازبکستان در بیانیه ای حمایت قاطع خود از اصل چین واحد را اعلام داشتند.

در بیانیه نهاد دیپلماتیک ترکمنستان در این مورد آمده است: ترکمنستان که دارای وضعیت بی طرفی دائمی به رسمیت شناخته شده بین المللی است، سیاست خارجی خود را کاملا مطابق با قوانین بین المللی انجام می دهد.

در این راستا، بر اساس منشور سازمان ملل متحد که یکی از اصول اصلی آن احترام به تمامیت ارضی کشورها است، ترکمنستان حمایت قاطع خود را از اصل چین واحد اعلام و مجددا تایید می کند که دولت چین تنها دولت قانونی و نماینده کل این کشور است.

پس از نتایج انتخابات در تایوان، وزارت امور خارجه قزاقستان اعلام کرد که این کشور از اصل چین واحد حمایت می کند و تایوان بخشی جدایی ناپذیر از خاک چین است.

در این بیانیه عنوان شده که از تلاش های دولت چین برای دستیابی به اتحاد مجدد صلح آمیز این کشور حمایت می کند.

همچنین وزارت امور خارجه ازبکستان ضمن صدور بیانیه ای اعلام کرد: ازبکستان از اصل چین واحد حمایت می کند و تاکید دارد که تایوان جز جدانشدنی از قلمرو چین است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت قاطعانه کشورهای آسیای مرکزی از سیاست «چین واحد»

حمایت قاطعانه کشورهای آسیای مرکزی از سیاست «چین واحد»