مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 دی 1402 ساعت 11:052024-01-11بين الملل

بلینکن در منطقه جنگی؛ تلاش برای جلوگیری از گسترش درگیری ها یا شوی تبلیغاتی؟


آمریکا در یک تقسیم بندی آشکار، به موازات ترورها و حملات منطقه ای رژیم صهیونیستی به سوریه و لبنان، دنباله این حملات در عراق و یمن را درپیش گرفت و جدای از رژیم یا آنچه دولت بایدن اقدامات نتانیاهو می نامد، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - رجانیوز نوشت: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا برای چهارمین بار پس از عملیات طوفان الاقصی،به خاورمیانه آمده است.

بلینکن پس از ترکیه و اردن به عنوان بخشی از تور خاورمیانه ای خود به قطر رفت و در ادامه نیز  امارات متحده عربی، عربستان سعودی، اسراییل، مصر و کرانه باختری نیز از مقاصد سفر او خواهند بود.

شرایط حاکم در غزه و ادامه درگیری بین رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطینی، محاصره دریایی اسراییل توسط نیروهای یمنی در دریای سرخ که با دخالت آمریکا و تشکیل ائتلاف دریایی علیه حوثی ها همراه بود و نهایتا کشمکش حزب اللّه لبنان و رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین های اشغالی، مواردی است که وزیرخارجه آمریکا را برای حل وفصل آن و -به ظاهر- ممانعت از گسترش درگیری ها، به منطقه کشانده است.

این مسئله توسط رسانه های آمریکایی نیز بازتاب داده شده و  این رسانه ها هدف بلینکن از این سفر را جلوگیری از گسترش تنش و سرایت جنگ به دیگر بخش های منطقه به خصوص شمال سرزمین های اشغالی اعلام کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلینکن در منطقه جنگی؛ تلاش برای جلوگیری از گسترش درگیری ها یا شوی تبلیغاتی؟

بلینکن در منطقه جنگی؛ تلاش برای جلوگیری از گسترش درگیری ها یا شوی تبلیغاتی؟