مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 20:252024-01-17اقتصادي

سامانه یکپارچه خودرو منحل می شود؟


طبق دستورالعمل جدید تنظیم بازار خودرو سواری، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو کارکرد قبلی خود را از دست داده، با این حال سخنگوی اقتصادی دولت می گوید دولت برنامه ای برای انحلال آن ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از دنیای اقتصاد، اخیرا با اعلام دستورالعمل جدید شورای رقابت، مشخص شد سیاستگذار دیگر به دنبال استفاده از سامانه یکپارچه در قالب سازوکار قبلی نیست و وظیفه ای جدید برای آن تعریف شده است.

تا قبل از این دستورالعمل و طبق آنچه شورای رقابت مصوب کرده بود، همه عرضه کنندگان خودرو اعم از تولیدکنندگان بزرگ وابسته به دولت، مونتاژکاران و واردکننده ها، باید محصولات خود را در سامانه یکپارچه عرضه می کردند.

در واقع امکان فروش خودروها در پلتفرمی غیر از سامانه یکپارچه تقریبا وجود نداشت.

منهای خرده فروشی ها، طی دو مرحله حدود دومیلیون دستگاه خودروی داخلی و مونتاژی در سامانه یکپارچه (حدفاصل اسفند تا خرداد) فروخته شد (به عبارت بهتر، دومیلیون نفر در نوبت خرید خودرو قرار گرفتند) و علاوه بر آن، پیش فروش وارداتی ها نیز در همین سامانه صورت گرفت.

حالا طبق آنچه از دستورالعمل جدید برمی آید، ظاهرا دیگر الزامی بابت عرضه خودروها در سامانه یکپارچه وجود ندارد، بنابراین عرضه کنندگان می توانند محصولات خود را مستقیم بفروشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سامانه یکپارچه خودرو منحل می شود؟

سامانه یکپارچه خودرو منحل می شود؟