مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 14:002024-01-06دانش

سفره مردم شرط اساسی مشارکت شهروندان در امور سیاسی است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست مجمع دانشگاهیان با حضور اعضای هیات علمی از دانشگاه های علم و صنعت، امیر کبیر، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، - عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: هر حزبی بتواند اثر بهتری بر روی سفره مردم بگذارد رای بهتری خواهد گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست مجمع دانشگاهیان با حضور اعضای هیات علمی از دانشگاه های علم و صنعت، امیر کبیر، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، صنعتی اصفهان، رازی، اهواز، هرمزگان، شهید باهنر، کرمان و دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

در این جلسه محمد باقر خرمشاد معاون سابق سیاسی وزارت کشور، مشارکت سیاسی را به معنی درگیر شدن احاد جامعه با پدیده قدرت دانست، گفت: مشارکت سیاسی به معنای فعال فرد در اموری، چون رای دادن، روزنامه خواندن، مشارکت در بحث های سیاسی است.

وی به عوامل اجتماعی، بیولورژیکی و سیاسی موثر در مشارکت سیاسی اشاره کرد و یادآور شد: هر چه تحصیلات ، شغل و درآمد افراد بالاتر باشد مشارکت در امور سیاسی افزایش خواهد یافت؛ و در حوزه بیولوژیکی نیز اثبات شده که سن هرچه بیشتر باشد به علت ثبات شخصیت مشارکت افراد افزایش می یابد همچنین بررسی ها نشان می دهد مردان نسبت به زنان از مشارکت بیشتری برخوردار هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفره مردم شرط اساسی مشارکت شهروندان در امور سیاسی است

سفره مردم شرط اساسی مشارکت شهروندان در امور سیاسی است