مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 دی 1402 ساعت 14:252024-01-03سياسي

آمادگی ملت ایران برای انتخابات اسفند ماه


یکی از جملات کلیدی رهبر انقلاب در دیدار با مردم کرمان و خوزستان این بود: «ملّت ایران برای انجام این دو انتخابات، باید به بهترین شکل آماده باشد.

- گروه سیاسی: علی تقی نژاد در یادداشتی با عنوان مقدمه واجب: مقدمات آمادگی ملت ایران برای انتخابات اسفندماه، نوشت: رهبر معظّم انقلاب اسلامی در دیدار با مردم کرمان و خوزستان در تاریخ 1402/10/02، جملاتی راجع به انتخابات، نتایج منطقی انتخابات و خصوصیات چهارگانه (مشارکت قوی، رقابت واقعی، سلامت و امنیّت) مطرح نمودند.

ازجمله نتایج منطقی انتخابات از منظر معظمٌ له این موارد بود: 1- مردم سالاری یا حاکمیّت کشور به دست مردم؛ 2- جلوگیری از بُروز دیکتاتوری در کشور؛ 3- جلوگیری از هرج ومرج و اغتشاش و ناامنی در کشور؛ 4- تأمین حاکمیّت ملّی، مردم سالاری و جمهوریّت در کشور؛ 5- تأمین اسلامیّت نظام و 6- استقرار نمایندگان در مجلس شورای اسلامی جهت تدوین قوانینِ مدیریت در کشور.

در باب انتخابات و اهمیت آن، کتب، مقالات، یادداشت های مختلف از نگاه های گوناگون و انواع سلیقه ها، نوشته و چاپ شده است؛ اما با گذشت زمان، این موضوع، هیچ گاه کهنه نشده، بلکه به واسطه ی پیچ تاریخی و اتفاق های امروز جهان، اهمیت مضاعفی پیدا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی ملت ایران برای انتخابات اسفند ماه

آمادگی ملت ایران برای انتخابات اسفند ماه